Livet med hund

Alla inlägg den 31 juli 2011

Av Sara - 31 juli 2011 19:58

När jag flyttade hit så lärde jag känna en ny kvinna på klubben. En människa som alltid välkommnade alla som alltid erbjöd sin hjälp. En människa som va ödmjuk och sympatisk!! Bjöd in ny som gammal att få vara med och träna. En människa som kämpade för sitt liv. Hon hade Canser i stora delar av kroppen men ändå hade gnistan att inte ge upp!! Hon kämpade med behandlingar och sjukhusvistelser men ändå så va hon nästan alltid glad    Hon hade gjort ett val och det va att KÄMPA!! Vägra ge upp.. Hon tränade med sin hund för tävling och hon var fantastiskt duktig!! För bara någon månad sedan så gjorde hon BH prov med sin 12 månader gamla schäferhane!!


Kommer aldrig glömma när vi satt och kikade på en tävling för ett tag sedan och hon sa att "jag har ALLTID tävlat lydnad med mina hundar på deras 1 år dag eller så nära som möjligt" Jag sa då att snälla vän det är väl inte så lustigt att det är annorlunda med denna hund!! Med tanke på allt runt omkring. Då tittar hon på mig och säger -Jag har inte ens tänkt på det så!! Hon hade bestämt sig att hon skulle bli bra och kämpade in i det sista!


För en tid sedan började man höra att hon sluddrade och talet hängde inte riktigt med. Man hittade metastaser även i hjärnan. Men hon vägrade ge upp.. När jag kommer hem sa hon då.. DÅ ska vi träna  


Du är saknad av många och kommer alltid ha en plats i mitt hjärta!! 


Vila i frid du fantastiska   

     

Presentation


Bloggen handlar framför allt om mitt liv med mina hundar. Träning/tävling och framtidens ev uppfödning.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards