Livet med hund

Alla inlägg under december 2010

Av Sara - 30 december 2010 10:08

Än en gång... Har äntligen hittat ett alternativt boende under tiden hunset här ska renoveras pga fuktskadan.. Så idag ska jag hämta nyckel och skriva kontrakt, det blev en radhuslägenhet UTAN TRÄDGÅRD :( Men va fan gör man när man måste flytta typ NU :( Vi får klara detta och det blir en del springande med de små för Kuta kissar fortfarande där hon står *mutter* Dock inte jätte ofta men det händer och hon säger inte till.. Kalle blir som en osalig ande när han är nödig och han hörs då kan jag säga *s* JÄTTEDUKTIG är han på att säga till :)

Här kommer några bilder som jag hittat i kameran :)

  Såna goa pussar fick jag av Nitte "Buster" innan han flyttade till sitt nya hem :)

Buster

   

Buster igen *söt*

  Kalle är för go när han lägger sig såhär *s*   Kalle

 

Kalle med den äckligaste stinkbollen :) Men dom älskar den allihopa :)

 

Sötaste liten Kuta

Av Sara - 23 december 2010 11:05

Då har lilla Nitte flyttat oxå   Niklas fick ett varm välkomnande när han steg ur bilen :)

  3 troll förväntansfulla på vem som kommer :)

 

En snäll en va det iaf

  Nitte eller Buster som han from nu heter kör pusskalas med sin nya husse :) Det känns kalas och Buster har hittat ett riktigt bra hem, det känns rätt i hela magen även om det är tufft att lämna bort han efter såhär lång tid!! Han har ju aldrig varit ifrån mig och har växt "på mig" mer och mer   TUR att Niklas ringde och va så bra annars vet jag inte vad jag hade gjort.. Ska bli spännande att följa dom på sin resa..


Over and out

Av Sara - 22 december 2010 09:36

Idag blir trollen hela 6 månader!! OJ va tiden rusar iväg!! Snart så far även Nitte sin kos å så va de bara 2 kvar :) MINA små troll ska äntligen kunna få SIN tid och lite mer struktur i livet :) Sen får vi se om jag kan ha 4 hundar och går det inte kommer jag gråta BLOD kan jag lova :( Lilla Kalle har etsat sig stenfast i mitt hjärta och det skär i mig när jag tänker på att OM jag skulle vara tvungen :( För i så fall så blir det han som får flytta!! Men det ska jag inte tänka på nu!!


Passar på att önska alla mina bloggläsare en riktigt GOD JUL!!


Over and out

Av Sara - 17 december 2010 22:45

Har RÄTT hem dykt upp till Nit Not :) OJ va glad jag blev när Niklas kom idag och hälsade på :) Han va jätte go med hundarna och Nitte har hittat en toppenhusse!!Så på Onsd blir det bes för flytt :) Letade efter ett brett rött band som han ska få ha om halsen när Niklas hämtar sin egen Julklapp som han sa :) Men jag hittade inget.. Julhysterin är ju i full gång :) Får se om jag kan hitta nåt fint :)


Jag är så himla glad över de hem jag hittat till alla trollen :) det känns hur bra som helst och hittills har jag bara fått positiva rapporter :) Känns jätte skönt att det funkar så himla bra med de små, det värmer mitt hjärta massor!!

Av Sara - 8 december 2010 17:01

På trollen ute innan idag.... Här kommer dom på Nitte först :)

        Nitte letar ju som sagt efter sitt eget hem!! Han är jätte go och väldigt okomlicerad!! Han är mycket trevlig vid hantering/kloklippning.. Han behöver få komma till ett mycket aktivt hem!!


 

Kalle

  Kalle   Kuta   Kalle

Av Sara - 8 december 2010 09:08

Blir inte mycket mer idag än några bilder :) ska försöka få med mig kameran ut och ta lite nya kort på de troll som är kvar men framför allt på Nitte :) Han har vuxit till sig mycket fint och han är en mycket trevlig liten sak :)) Här kommer Nit Not som han även kallas *s*

Såhär söt kan man vara om man lyssnar på valpar på datorn :)    Han har fått ett mycket fint huvud ;)   Det här va en vanlig syn just innan vi flyttade :) Han ville INTE vara i valprummet och då klättrade man över och hamnade här *s* SÖTNOS!!!

  Kuta är ingen fan av kameran så hon ser mest eländig ut på alla kort just nu *s* Men söt som få är hon ändå!!

 

Fixa ville oxå vara med :)

  Full belamring i soffan men då fattas ändå en :) Var ska man sitta tro :)

Av Sara - 6 december 2010 15:54

I fredags när jag åkte till stan så såg jag att det va dåligt med luft i ett bakdäck och pumpade upp det igen.. På lörd morron gick jag ut för att kolla och jag tyckte nog att det va liiiite dåligt igen, åkte in för att kolla upp vad som va galet och det va helt kass :( Så bara köpa 2 nya och 2100 fattigare blev man...


Avgas systemet har brummat ett tag och idag satte jag mig för att kolla halvsats bakåt och det slutar på ca 2500 spänn och min plånbok gråter blod just nu :( Men va fan gör man när man måste besiktiga bilen nästa vecka??


Skulle bara fattas att hundarna blir sjuka eller något nu oxå.. Men jag håller tummarna för att lagen om all jävlighet släpper taget om mig snart!! Bara att greta gno och spara ihop lite pengar igen....


Nitte är fortfarande kvar och han är en riktigt trevlig kille :) Eller jag är jätte nöjd med alla de små såhär långt :) Ska försöka samla så många som möjligt av dom till en träningsdag så fort tiden och vädret tillåter.. Nu är det ju många som har att göra innan Jul så vi får se när det blir.. Men jag får bara positiva rapporter iaf och det är skönt :)

Presentation


Bloggen handlar framför allt om mitt liv med mina hundar. Träning/tävling och framtidens ev uppfödning.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards