Livet med hund

Alla inlägg under september 2012

Av Sara - 30 september 2012 11:45

Drog på mig en trälig förkylning efter förra helgens tävling :( Så det är ju bara gilla läget och ta det lugnt, tur man har hundar som "accepterar" en sjuk matte men nu börjar tom Fixa tycka att jag är TRÅKIG   

 

Snälla kan vi inte leka bara liiiiiiite........ :)

Men NOPE det blir inget leka här ännu så hon får snällt hålla sig lugn.. Hon har även antagligen överansträngt bog/skuldra så hon står under Novafon massage, det har blivit massor bättre men hon ska vila lite till!! Hon ska ju hålla länge så jag ska vara rädd om mitt lilla hjärta   Hon myser för fulla muggar av massage och Novafon så det funkar bra :) Hon sover numer sig igenom alla behandlingar hon får :) I början gjorde det nog lite ont iom att hon va överansträngd men ju mer det släpper ju skönare blir det :)

 

Jenny hade tagit massor med bilder på Bakina och Elton när hon va där på semester och det va en bild som fastnade i mitt hjärta!! Det är såhär glada jag älskar att se hundarna :) Hela bilden bara utstrålar glädje!!

 

Liten och stor :) Mor och son    Hon har verkligen lämnat helt underbara valpar!!

 

Over and out...

Av Sara - 26 september 2012 23:47

Fritt följ & Inkallning

Framåtsändande

Kryp

Skall

Tungapport

Hopp


Tack Frida för filmerna :) Filmat med mobil därav lite skakigt och så men jag är jätte glad att få se hur det såg ut :)


Av Sara - 22 september 2012 18:05

Idag bar det iväg till Katrineholms BK för tävling.. YR.NO har sagt att det ska regna HEEEEEEELA dagen så jag packade med flera handdukar till hundarna och massor med kläder till mig sen for vi :) Började såklart med lottning sen blev det plats som gick kalas :) Sen for vi ut i skogen och vi hade start nr 3.

 

Spårpåsläppet gick fint, jag släpper medvetet inte ut hela linan utan tar ett avdrag för kort lina.. Hon tog rätt upptag och det va klockrent :) Spårade JÄTTE FINT!!!! Alla pinnar med och gott om tid hade vi oxå :) Sen bar det iväg tillbaka till klubben för en liten stunds vila.

 

Sen va det dax för uppletande och SHIT va duktig hon va :) Detta har ju krånglat liiiiite bara lite men ändå, ändrade en del i träningen sista veckan och JÄVLAR vilka resultat det fick :)) 3 föremål på kort tid och hon letade jätte fint med bra fart, dock ville hon inte riktigt släppa ena grejjen så därav nerdraget i betygen..

 

En stunds vila igen då domare och funktionärer ville äta lite :)

 

Lydnaden gick vi ut som start nr 2 då 2:an bröt spåret. Hon va inte riktigt sig lik på visa sätt kände jag men ändå jätte duktig.. Men med lite mer pill under vintern så kommer vi få till vissa moment bättre till eliten :)

 

Här kommer alla betyg från dagen

 

Uppletande spår 9,5-9,5

Spår 10-10

Uppletande 9-9,5

 

Fritt följ 9,5-9

Inkallning 9-9,5

Framåtsändande 7,5-8

Kryp 9-8,5

Skall 9-8,5

Tungen 10-9

Hopp 10-10

Plats 10-10

 

SUMMA= 568 poäng Uppflyttning och VI VANN :))))

 

Så himla nöjd trots regn och böta funkade vi fint :) Och med mina nya bra kläder/skor så va jag inte blöt på en cm när jag kom hem :)) LYCKA!!!!

 

Nu siktar vi på ELIT till våren :)

 

Av Sara - 20 september 2012 20:04

Vi har tränat ganska flitigt denna veckan :) KUL är det :) Måndagen kommer jag inte ens ihåg men vi tränade säkert något *s* Tisdagen bar det iväg till Katrineholms BK för träningstävling. Där körde vi de flesta högremoment och hon va sååååå duktig :) Där på kvällen va en mycket snäll kvinna från Nyköping med och hon erbjöd oss att komma till Nyköping på onsdagen och hon ville vara snäll och lägga ett spår åt oss :)

 

Så vi skyndade hem från jobbet och hivade oss i bilen för att få ett spår :) Men SOM det regnade HELA vägen hemifrån och fram :( När klockan va 5 och vi skulle släppa på så undrade Fixa vad hon skulle göra... Det va SVÅRT innan hon kom iväg och hon strulade MASSOR!!!! Kände inte alls igen hennes spårarbete och kliade mig i huvudet... Kanske va ett bra spår såhär före tävling för hon vill ju verkligen göra rätt det känns så väl men hon hittade verkligen inte alls som hon "ska" Så då åkte vi dyngsura till klubben och skulle köra lite lydnad.. Uppehåll till en början men när det va Fixas tur så..... HÄLLREGN :)) jaja så kan det ju vara även på tävling :) Vi fick en folktom plan för satan va fort folk försvinner när det kommer lite regn *s* Även denna gång går hon finfint på lydnaden :) Hon blir mer och mer stabil i framåtsändandet för varje gång :)


Idag stack jag till Katrineholms BK för lite uppletande och både Fixa och Bakina va såååå duktiga :) Sen körde vi lite lydnad och till sist så la snällaste Frida ett spår åt oss när vi kom hem :) Å JÄVLAR va bra hon spårade idag :)) Satan va hon spårade noga och med en beslutsamhet som hette duga :) Hon tappade LIIIIITE på något ställe men det syntes tydligt när hon virrade omkring och då får jag säga till henne att luuuuuugn så går det bra och hon samlar ihop sig fint :)

 

Så dagen i morron ska vi ligga på soffan och äta praliner och vila upp oss inför lördagen :) Det kommer säkert gå åt helvete ändå så.....

Av Sara - 16 september 2012 20:42

Vilken underbart härlig helg vi haft :) Va startade fredag em/kväll med lite drop in :) Alla har ju olika förutsättningar för att hinna till samma tider så det kom lite folk då och lite då :) Så det blev en babbelkväll med lite samkväm :)


Lördagen startade med strålande sol och härligt väder :) Kunde liksom inte bli bättre. Vi tränade lite lydnad med alla hundarna och körde uppletande. Alla har ju fortfarande inte tävlingsmässiga moment och några har just fått hem sin nya träningskamrat så det blir ju mest individuellt fix :) Men fy fan va duktiga dom är alla och jag är så himla glad att dom har hittat så rätt hem   Anki och Klura har fått lite mer tävlingssug vilket gör att dom fått lära sig lite fel från början på sina kurser och vill göra om och göra rätt :) Så där håller vi på att jobba sedan i somras och det ger fina resultat :) det är lite sånt där småpill man behöver mest hjälp med när man är grön och det är mest sånt som vi har pysslat med mest hela helgen.. Trötta hundar och trötta?? Valpköpare va det i går kväll ;) Några satt uppe och gugglade väldigt länge i alla fall *s*

 

Jag fick även för första gången på 2 år träffa Klippa och Petra :)) Så himla kul att få träffa henne och hon är en riktig goding :)

 

Söndagen började soligt men det mulnade på och blåsten va elak.. Men vi tränade på och det blev både plats och budföring idag :) Gröna hundar och gröna förare som är SÅÅÅÅÅÅÅÅ duktiga.. Jag är så jävla STOLT över mina valpköpare som förvaltar sina trevliga hundar på ett så himla bra sätt   

 

Vill även skicka en stoooooor kram till min bästa vän Nina som kom och pysslade lite med några under lördagen :) Som alltid får hon igång tanken och det är såååå nyttigt :)

 

Här kommer lite bilder från helgen :) Börjar med bilder på Ninas totalt galna labbe Totte.....

     

Här kommer lite gott och blandat från helgen

                                             

 

Här kommer några bilder på fina Klippa :)


               

Alla samlade :) Från vänster

Anna&Kuta, Petra&Klippa, Jenny&Elton, Camilla&Kampa, Nicoline&Putte, Anki&Klura, Peter&Tasse

 

 

Såhär snygga blev vi med våra nya Tröjor :) Petra saknas då bilden togs efter hon åkt..

 

TUSEN Tack till alla som va med och gjorde helgen så himla härlig :)

 

Av Sara - 13 september 2012 10:07

Kennelläger :) OJ va mysigt det ska bli :) Igår for jag iväg och handlade lite mat som ska lagas idag så allt är klart att bara värma :) Min dag igår gick i ett *s* Först jobbade jag! Pustsa småspröjsade fönster i flera timmar sen va nacke och axlar SLUT!!

 

Hem hämta flickorna för att åka till klubben och träna lite :) När jag tränade med Bakina som blev SÅ GLAD så ser jag molnen på väg från katrineholm!! In med hene i bilen och ut med Fixa för att nöta lite framåtsändande... Han med det innan ösregnet va ett faktum!! In till Flen och handla massa mat, hem och lasta av det och packa in allt i kyl/frys.

 

Ringde Frida som frågat tidigare om vi skulle ut och gå :) Hon har en ridgebackkille som flickorna gillar massor *s* Han heter Aslan och är STOR men han kallas även Scoobi Dooooo *s* Så snäll och så söt :) Vi gick då en liten runda på 6 km och det går så lätt med sällskap :) Bubbla och babbla om allt och inget liksom!! Så vi va väl hemma stax före 21.

DÅ ska jag äta middag ;) Grillad lyckling fick det bli som jag hadlat innan. Hungrig kan jag säga att jag va och flickorna oxå :) Men GOTT va det!!

Nu ska jag snart sätta igång med helgens mat då det blir en gryta på lörd så ska den få stå och puttra sådär majsigt gott kommer det bli :)

 

På lördagen blir vi

 

Petra & Klippa
Anna & Kuta

Camilla & Kampa
Anki & Klura

Så alla flickorna kommer   

Nicoline & Putte

Jenny & Elton

Peter & Tasse

 

Så det är 2 Pojkar som inte kommer   Trist

 

Sen har vi med en utböling vid namn Kalle & Samba, en kille som jag tränat lite med och som inte har någon uppfödare som fixar så han fick en inbjudan han oxå :) Klart grabben ska vara med och träna :) Min allra bästa vän Nina kommer oxå med sin totalt tokiga Labrador Totte :) Där ska ni få se på FART!! OJ han är inte frisk på en fläck *s*

Sen har vi lite "bihang" i form av Fredrik, Camillas "gubbe" och en son. Marcus är Puttes husse kommer oxå :) TUR att Peter slipper vara ensam kille i gänget *s* Inte för att jag tror att det stör alls men lite grabbsnack kan väl va nyttigt kanske ;)

 

På söndagen är alla kvar förutom Petra som måste hem och iväg på andra äventyr. Men jag får i alla fall träffa Klippa för första gången på 2 år   

 

OJ va kul detta ska bli och jag längtar som en TOK att det ska bli fredag eftermiddag då alla börjar droppa in en efter en i klubbstugan i sköldinge :) Vi ska vara på Sköldinge IP så vi har STOOOOORA fina fortbollsplaner att träna på :) Jätte fint område är det verkligen!!

Av Sara - 4 september 2012 19:01

Är det en del för tillfället!! Tasse är ju på besök och Bakina är på semester hos Jenny och Elton    Men snart är det ordning i redan igen. Tasse blir kvar till fredag då husse & matte inte står ut utan han längre än så. Hoppas bara att Klura är ur löpet annars så får dom det hett om öronen några dagar!!

 

Jag hoppas på att komma med på tävling i helgen. Står som 1:a reserv men det är bara 6 spår så chansen känns minimal.. Tränar så fort jag har tid och ork så inte jätte mycket just nu!! Men hon är fin så jag känner mig inte så orolig. Tasse tycker det är lajbans att va hos gamla mamma igen och träna lite då han hade glömt hur man svänger vänster *s* På fredag ska vi drilla husse lite mer igen!! :)

 

Kuligt är att Nina min allra bästa vän dyker på på träningshelgen :) Sååååååååå glad jag blev :) Hon kommer att vara med på lördagen i alla fall med sin galna labradÅr :)

 

LÄNGTAR så tills jag får pussa på de trollungarna som kommer!!

Presentation


Bloggen handlar framför allt om mitt liv med mina hundar. Träning/tävling och framtidens ev uppfödning.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards