Livet med hund

Alla inlägg den 9 juli 2011

Av Sara - 9 juli 2011 11:16

Vet inte riktigt vad jag skulle sätta förrubrik för detta inlägg!! Åkte och röntgade Tasse och Kuta i Torsdags morse och möttes av tråkiga besked!! Det första som röntgades va Tasses högra armbåge och där fanns fel    Vet inte vilken grad då vet inte ville uttala sig om det!! Men andra armbågen och höfterna såg jätte fint ut!! Höfterna va så fina A höfter man kan ha sa Krister!! Sen va det dax för Kuta och hennes armbågar såg oki ut.. Vill dom va petiga sa han så KAN dom kanske sätta en 1:a på ena!! Därimot såg hennes höfter inte alls lika fina ut som Tasses!! Hon har ingen artros så dom va rena och fina så vet tyckte att hon skulle röntgas om senare!! Så det kommer göras!!


Det svåraste just nu kommer ju bli att hitta ett nytt hem till Tasse..


Lite om hur jag upplever honom under dessa dagar!! Han är SNÄLL mycket snäll!! Dock så finns där ett uns humör om man pressar han lite *s* Men inget allvar :) Lydig! Lyssnar bra och drar inte en cm i koppel.. Har testat lite "lydnadsträning" och han är med och vill göra rätt! Dock har han ju inte intensiteten men han är ju liksom inte van och det känns som att den kommer släppa när han blir bekväm med mig och vad jag vill att han ska höra! Har inget ägandebegär alls!! Hämtar bollar och kommer med dom, dock har han lite svårt att hålla dom heeeela vägen fram *s* men han tar den igen under uppmaning och håller då fint. Delar gärna med sig till både mig och de andra hundarna!! Han är en STOR kille!! Större än jag trodde.. Han ska ner lite i vikt "han är INTE tjock" men han ska inte väga som en vuxen när han är så ung!! Han är som ett plåster på mig här hemma!! Går efter mest hela tiden och är nyfiken på vad man pysslar med.. Så du som vill ha en hund som ligger stilla på sin plats då är han INTE rätt hund!! Han är ganska "flåsig" men jag tycker inte att han är stressad för den delen! Han gillar att gosa och pussas mer än gärna.Han söker ett varaktigt hem där man har förståelse för en aktiv hund och kan stimulera den som den behöver!!


Mer uppdateringar om Tasse kommer ju välare jag lär känna han :)




Presentation


Bloggen handlar framför allt om mitt liv med mina hundar. Träning/tävling och framtidens ev uppfödning.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards