Livet med hund

Alla inlägg den 4 juli 2011

Av Sara - 4 juli 2011 11:40

Älskar att få Petras berättande mail :) Skrattar alltid så gott åt hennes beskrivningar av Klippa :) Så jag tänkte dela med mig av det senaste :) HOPPAS inte Petra tar illa upp ;)


Har försökt att fota henne men det blir verkligen inte bra, jag får absolut inte till bakdelen alls.  Jag ser på “uppställningsfoton” med stor respekt nu, det är ju skitsvårt!! Jag skickar med några ialla fall men kommer att haffa Anette på klubben för hjälp så borde vi kanske få till ngt som du kan använda. (kanske...)Och om det inte syns på fotona att Klippa faktiskt är den finaste rottisen ever så är det helt klart fotografens fel!
 
Hon var inte riktigt lika fin förra helgen när hon tuggade på stora sonens bästa kompis mobil... Vänskapen höll    inte mobilen    Jag var glad över att det i alla fall inte var typ en Iphone 4 som jag fick åka och köpa, alltid nåt!
 
 
Annars tränar vi på ganska lugnt i värmen. Hon är fortfarande lyhörd och sansad i själva lydnadsbiten även om hon har fått upp farten lite. I träning är hon inte svårstyrd alls.
Jag var ju väldigt inne på IPO, tycker fortfarande att bitdelen verkar kul, men spåret? Nja. Så efter en hel del korta IPOspår på gräsmatta så gav jag efter och la ett härligt långt skogsspår och vilken skillnad på hund. Svansen vevade fortare och fortare ju mer hon drog i linan    Det blir kanske vanligt bruks ändå.
 
Klippa har utvecklat ett stort intresse för flugor i sommar    Hon älskar att fångar dom och står man ivägen får man skylla sig själv. Hon använder gärna våra fötter som avstamp då hon får bättre fart så... Detta har resulterat i lite gråt och tandagnisslan och  för många omplåstrade fötter så igår bestämde jag mig för att ta tag i detta. Vattenspruta tyckte jag verkade vara en lämplig metod, det funkar bra på många hundar och i många situationer!  Inte på Klippa dock! Hon sket i ochför sig i flugan en liten stund men bara för att fånga vattenstålen med munnen och skälla efter mer... Sötnöt. Det går liksom inte att bli arg!
 

Här kommer den bästa av bilderna som va med i mailet   sötnöt

 

Presentation


Bloggen handlar framför allt om mitt liv med mina hundar. Träning/tävling och framtidens ev uppfödning.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards