Livet med hund

Alla inlägg den 20 juli 2011

Av Sara - 20 juli 2011 21:21

Har ringt på Tasse *s* och säkert inte sista heller!!


Samtal.... Dolt nr såklart

- vad väger hunden?

-Hur så?

- Jamen vad väger den?

- Är det det enda du vill veta så är det här INTE rätt hund för dig!!

- Jamen jag är inte så van att köpa hund...

- Och då är det första man frågar vad hunden väger?

- Är den aggresiv?

- Han är JÄTTESNÄLL...

- Jamen det är ju bra för man vill ju inte ha en arg hund..

- Tycker nog att du ska leta efter en hund någon annan stans!!

Här hör jag fnitter och löjl i bakgrunden och väljer att avsluta samtalet...


SUCK säger jag   Vilka nötter det finns!!


Tassenasse är värd det bästa hemmet så det så :)



För övrigt har vi varit och tränat lite och Tasse förväntade sig mer av mig idag   Han va mycket mer på och gladare och mer kontaktsökande.. Han har ju såklart jättesvårt att fokusera och lite luktig så men det kommer ge med sig!! Sen låg vi på gräset LÄNGE och bara gosade han/jag och bollen :) Han gillar mer och mer när jag pussar och gosar i ansiktet på han, nu får jag tom borra in näsan i öronen utan att han blänger   


Fixa, Kuta och Bakina fick det vanliga utan några missärer :) Så det har varit en bra dag idag!!

Presentation


Bloggen handlar framför allt om mitt liv med mina hundar. Träning/tävling och framtidens ev uppfödning.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards