Livet med hund

Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Sara - 13 juli 2011 21:42

Blev det idag!! Åkte till klubben och hoppades på att dom skulle skjuta lite så jag fick se hur Tasse reagerar på skott.. Och det va inte mycket till reaktion :)


Började med Tasse som är lite hundhandikappad!! Han blir väldigt stissig när han ser en hund, osäker och pipig. Han vet inte vad han ska förvänta sig riktigt. Tror inte han kan läsa signaler så bra.. Mina hundar är ju vana att vara bland massor och åter massor med andra hundar utan att få hälsa för den delen, men det märks att han inte är van!! Det ger med sig mer och mer och han blir tryggare i hela BK grejjen efter en stund. Testade att dra igång han lite och han tyckte det va lite småkul när han fick kampa och morra på mig samtidigt :) Märks även här att han inte är van! Han förväntar sig inget AV mig MED mig.. Men han börjar bli mer kontaktsökande även i störning nu!! Han kommer bli en härlig hund att jobba med om han bara vet att han får något i utbyte :)


Kuta blir bara mer och mer stabil i sin position :) Nu kan jag lägga "godishanden" vänster hand med godis i bakom ryggen utan att hon gamar efter den :) Hon sitter fint kvar och går jättefint i position!! Nu är det bara stabilitet kvar och den kommer sakta krypande :) mitt lilla  


Bakina fick inte göra något idag då det va massor med hundar överallt och hon löper ju!! Hon fick dock gosa lite med Mia, Yvonne och hennes "gubbe" så hon va nog rätt så nöjd ändå :)


Fixa ja vad ska jag säga hon går från klarhet till klarhet   Hon är verkligen en Once in a lifetime hund!! Hon är utan tvekan den bästa hund jag någonsin haft!! Saktasträckan går hon nu jätte fint :) Har tragglat den i ca 2 veckor nu!! Skapligt jämn i tempot någon enstaka gång jag får påminna henne. Inkallning med stå funkar fint!! Ja hon är helt obeskrivligt rolig att jobba med!!



Är så himla synd att jag inte kan anmäla Bakina till Rottis SM i Kalmar i sept!! Fixa är ju inte klar för högre på långa vägar! Men Bakina är klar för lägre! Har inte råd att åka och dels med 4 hundar hemma så funkar det inte   Det är ju dessutom en 2 dagars tävling så då måste man ju ha någonstans att bo. Hade varit så fruktansvärt kul att kunna vara med där!! Men jag får sikta på Fixa i Elit nästa år!! 

Av Sara - 13 juli 2011 21:25

Ska det va när vi tränar :))

  Detta är som en träningsväst fast en "magväska" JÄTTEBRA att ha på sommaren när det är varmt om man inte vill svetta ihjäl sig :) Stor ficka bak och 2 framfickor :)   Å så Fixas fina Tjänstetecken :) Finfint :)

Om ni är intresserade så kan ni maila till Yvonne som syr dessa


yvonne.h@tyfonmail.se



Hon fixar efter eget önskemål!! 190kr för Fixas och 280kr för träningsfickan inkl text!!




Presentation


Bloggen handlar framför allt om mitt liv med mina hundar. Träning/tävling och framtidens ev uppfödning.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards