Livet med hund

Alla inlägg den 24 juni 2011

Av Sara - 24 juni 2011 21:01

Just nu och har massor mer att göra här i min lilla stuga och även utanför :) Klippa gräs som är JÄTTEHÖGT eftersom ingen har klippt innan jag flyttade tillbaka!!!!!! Men va fand et tar den tid det tar sen blir det fint...


Efter jobbet idag så tog jag en JÄTTESNABB powernap för jag va sååå trött.. Sen bar det in till Flen och Brukshundklubben med flickorna :)) Min midsommarafton räddad :) Har varit en hel dag utan en endaste regndroppe på mig *lycka* igår kom det 40 mm under min arbetsdag!! HÄLLREGN kan man väl lugnt säga..


Tränade en sväng med dom allihopa och Kuta är det stadga och att hon ska bli mer stabil i position.. Har börjat lite försiktigt att lägga till kommando och försöka plocka bort "godishanden" Det tar sin lilla tid för hon är ju så jävla nyfiken :) Söt är hon dock så det räcker och blir över ;) Krypet har vi börjat lite smått med och det går KANON!! Hon tar det lugnt och är jätte låg och fin :)


Bakina är det mest stadga och lite uthållighet i explosivitet.. Ska köpa en bollkastare har jag tänkt... Hon är ju lite "lat" om man jämför med Fixa så hon skulle behöva cykla, men eftersom jag inte har någon cykel kan det ju va svårt *s* Ska köpa en så fort jag får pengar över :)


Fixa ja hon förvånar och överträffar mina förväntningar när det gäller ta mig fan ALLT!!! Hon blir bara bättre och bättre för varje vecka som går :) Inkallning med ställande gör hon sååååååååå fint :) Hon är så fruktansvärt lättlärd on´m jag bara tänker efter HUR jag bollbelönar!! Hon har ju sååååå lätt för positiva minnesbilder så man får verkligen vara försiktig!!  Har tragglat saktasträckan i framåtsändandet mer och mer och även där överträffar hon alla förväntningar.. Lägger en boll och hon vill ju såklart gärna gå för fort men hon lyssnar bra och här får hon ALDRIG "självbelöning" mao INTE ta bollen själv.. Hon får ett stanna kommando ca 5 m innan så går jag fram till bollen slår till den med handen och säger vassegoo :)) Funkar kalas och hon tycker det är kul med nytt :) Bara traggla på så kan det nog bli högre till hösten :) Har ju gett mig fan på det!!


Presentation


Bloggen handlar framför allt om mitt liv med mina hundar. Träning/tävling och framtidens ev uppfödning.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards