Livet med hund

Alla inlägg den 21 juni 2011

Av Sara - 21 juni 2011 20:40

Är det dax med efter några veckors dvala!!! Igår for jag iväg och skulle träna men det ösregnade både i Flen & Katrineholm så jag tog en kaffe på jobbet så det fick regna över.. Åkte till K-holm och där sken solen :)


Fokus i träningen ligger på stabilitet Bakina, och Kuta ska bara bli bekväm/slappna av i sin position :) Hon är jätte lik så som Fixa va innan hon landade i tryggheten i träningen :) TÄNKER massor och åter massor... :)


Fixa ligger faktiskt det största fokuset på just nu :) Det är mycket nytt som ska fixas innan det blir dax för högre, har börjat mer med saktasträckan i framåtsändandet och hon är sååå duktig :) Tungen galoppar hon med som om hon aldrig gjort annat   Inkallningen med stå kommer inte bli några stora bekymmer heller... 


Ibland känner jag att jag skulle BARA vilja ha Fixa för jag är övertygad om att med bara henne hemma och all tid på henne så skulle vi kunna ta oss till SM   Hon är utan tvivel den bästa hund jag tränat och ägt!! Har även sett massor och åter massor med rottisar i träning och på tävling och det finns ett fåtal som jag kan säga skulle slå henne när hon är som bäst   Fördelen med Fixa är ju att hon är så fruktansvärt JÄMN!! Hon funkar i alla väder och alla lägen, hon bara "går" och går och går!! Men vi får se vad som händer!! Har en tjej som drar lite i Kuta och är hon fri så är det nästan så jag hoppas att hon vill ha henne!! En jätte duktig tjej och en mycket nära vän till mig som skulle behöva en roligt liten tjej att jobba med :) Får Kuta bo där så blir hon garanterat både tävlad och utställd.. Men som sagt vi är inte där och hon kommer inte röntgas än på ett tag!!


    Min lilla fina trollunge   

Presentation


Bloggen handlar framför allt om mitt liv med mina hundar. Träning/tävling och framtidens ev uppfödning.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards