Livet med hund

Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Sara - 12 juni 2011 10:12

Känns som att vi gått in i dvala lite!! Har inte tränat på en vecka nästan och värmen har varit slående!! I går satte vi oss i bilen och for runt en stund, åkte till hundbadet på Djulö camping då det är bökigt att hitta ställen att bada hundarna här :(


Bakina blev helt tossig för hon älskar ju vatten :) Hon plaskar och gräver som en galning   Hon är så himla söt.. Hon simmar gärna men eftersom det är massor med folk vid båtbryggan och andra hundar där så va det flexi på!! Hänsyn tycker jag att man visar!! Bild på Bakina :)

  Hon gör sin egen typ av Waterwalker med ett ben i taget sen ibland båda på en gång :))


Fixa tyckte oxå det va mysigt :) Hon fick ju knappt bada förra sommaren iom valpar och brist på tid och plats :( Men hon gillar ju vatten och hon plaskar och lever lika som sin mor  

   Hon lyckades att hålla rumpan ovanför hela tiden *s* Hur hon lyckades vet jag inte för hon är ju helt tokig  


Och för Kuta va det ju premiär i sjön :) Hon hoppar ju i alla vattenpölar hon hittar så jag kunde bara ana hur det skulle gå till :) Hon gick i ganska omgående och hade inte minsta respekt för vattnet!! Hon plaskade inte lika mycke som de andra men därimot så ska hon ju äta all skit hon hittar  Jävla skruttunge!! Men hon tappade till slut fotfästet och simmade en liten sväng :) Simmade lugnt och metodiskt utan att tycka det va läskigt   sötaste liten :)

    Sen så satte det sig en karl på ett ställe precis bakom där jag va och när Kuta tittade på han så lockar han på henne PUCKO!! Fräste till han att ropa INTE på henne är du snäll!! Hon är ju snorstark och ÄLSKAR människor och va DYNGSUR!! Hur kul kan det va på en skala att få en galen rottis som dessutom är dyblöt på sig när man jobbar i Taxi?? Dessutom så skulle inte flexit hålla om hon skulle få för sig att vilja dit så jag vill ha FULL koll!!


Sen kom regnet så vi packade in oss i bilen och åkte vidare!! Och i natt har det åskat en del!! Jag bryr mig inte om åskan men Fixa har väckt mig!! Hon gillar den ju inte så hon fick krypa nära mig i sängen :) Mattes små   

Presentation


Bloggen handlar framför allt om mitt liv med mina hundar. Träning/tävling och framtidens ev uppfödning.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards