Livet med hund

Alla inlägg den 22 juni 2011

Av Sara - 22 juni 2011 10:00

Idag fyller alla K barnen ett helt år     Hoppas dom alla får något riktigt smaskigt att äta på och att dom blir firade med buller och bång   Pussa dom från urhuset lite extra idag!! Här kommer bilder på dom allihopa och i den ordning som dom föddes   Och vid denna tiden så hade dom ploppat ut allihopa :)

 

Försten ut va Kalle han kom bakåfram och satt fast.. Tackar min lyckliga stjärna att Carina va med och hjälpte annars hade dom nog inte överlevt någon av dom!! Han vägde 490g

  Klura kom som nr 2 och där gick det smidigt.. Hon vägde 495 g   Sen kom Elton som nr 3.. På dag 2-3 så höll Elton på att försvinna för mig   Han va uttorkad och relativt livlös. Men han tog sig fint efter att jag varit och vätskat upp han och burit honom innanför tröjan med värme på så piggnade han till igen   Han vägde 430g    Som nr 4 kom Kuta!! Det gick oxå smidigt, hon vägde 445g   Buster kom som nr 5 han vägde 450g   Tasse kom som nr 6 och här kände jag att INGA mer pojkar nu.. Det räcker med snoppdjur   Carina njöt när hon fick säga "skit på magen"   Men det gör inget sålänge dom är pigga och krya!! Han vägde 465g    Å så kom Putte som nr 7 och Carina njöt igen   Skit på magen.... Han vägde 440g

Sen kom Totte som nr 8    Älskad och saknad av många, tyvärr fick Totte somna vid 8 månaders ålder pga D höfter  Underbaraste finaste, han hade ett STOOOORT hjärta. Han kom oxå bakåfram och satt ganska fast.. Han vägde 580g     Sen kom en liten ljusglimt på kön fronten   Lilla Klippa kom som nr 9 och glädjen spred sig igen   Hon vägde 480g      Sen tog det en stund och det kom illgröna flytningar från Bakina och vi blev lite oroliga!! Ut och springa några varv runt huset och nej det kom ingen mer... Hon va inte så lugn som önskat och då ringde vi till veterinär.. Fick komma in direkt och in med Bakina i bilen med valpvakt hemma "nära till vet" på vägen så tyckte jag att det började lukta konstigt och Bakina började slicka massor.. Stannade bilen och där låg Halo   In till veterinär när vi ändå va nära och röntga så det va tomt och det va det.. Tillbaka hem till de 9 små och sen la sig lugnet  Halo vägde 480g.



Denna natten/dagen va en av de häftigaste i mitt liv   Nu va inte allt som en "normal" Valpning då vad vi vet så kom 7/10 Halo vet vi inte, kom bakåfram!! Alla va stora och fina, pigga och krya  


MEN det va något som inte stämde!! Dom minskade i vikt och det kändes som att mjölken inte riktigt ville komma igång!! Det va nu som Elton inte ville vara med mer!! Han fick inte tillräckligt men dom andra fick väl i sig så pass för dom va inte gnälliga som det brukar vara när dom är hungriga!! Men iaf så fick jag åka akut med Bakina och valpar till veternär på midsommar en sen natt så hon fick partoxin och allt kom igång.. Sen drabbades vi av mjökstockningar och juverinflamationer och sånt skit.. Men det gick bra till slut och det ska bli spännande att följa dom genom livet  


Så ett STOOOORT GRATTIS till alla "mina" små trollungar idag   Och tack till alla mina underbara valpköpare som förvaltar dom på bästa sätt        

Presentation


Bloggen handlar framför allt om mitt liv med mina hundar. Träning/tävling och framtidens ev uppfödning.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards