Livet med hund

Alla inlägg under juli 2009

Av Sara - 22 juli 2009 14:36

av något jävla slag har jag *arg* så efter konsultation med bästaste i världen på allergier *s* så bar det iväg tillmedicinshopen.. där inhandlades Piller och ögondroppar så får vi se om det ger med sig lite.. Fixa är ju i ansiktet och pussas heeeela tiden och det mår inte mina ögon särskilt bra av :( men men har varit med om det förr att ögonen kliar som om man hade hällt tvål i :(


Å ni som säkert tänker nu att JAG kan ta hundarna GLÖM det *s* dom är mina och lämnar ALDRIG mig *ler* utan mina djur vet jag inte vad jag skulle ta vägen :) detta är ju lite anledningen till att jag troligtvis aldrig kommer skaffa barn.. Jag har lindrig allergi, mamma har det och min bror har det, även mina brorsbarn har reagerat vid ung ålder och jag vill inte vara med om ett allergiskt barn noooooo way..... Hoppas det ger med sig när Fixa blir större och jag slipper bära på henne hela tiden, för nu är hon ju väldigt nära mig hela tiden :)


over and out

Av Sara - 19 juli 2009 15:04

Just nu... Fixa sover ganska mycket för tillfället.. Hon växer så det knakar och behöver nog få sova massor :) Det lilla vi tränar går SUPER!! Positionen är hon jätte duktig på.. Stå fint tränar vi oxå en del och det går bättre för var dag :) hon är så himla positiv och energisk när jag gör något med henne, vad spelar inte så stor roll hon är glad för det mesta *ler*


Bakina fick sig en simtur igår, har inte velat låta henne bada med örhinneinflamationen men nu va det dax :) hon va som galen i vattnet :) Fixa fick jag efter lite övertalning "muta" att gå i med alla 4 tassarna, mattes lilla hjärta tycker det är lite äckligt. Men hon är nyfiken på vad Bakina gör och det är ju bra..


Bakina har fått för sig att man inte ska komma ända fram med grejjerna, vilket hon va helt suverän på i våras men nu är det som bortblåst.. Lika med fotpositionen vart hon väldigt låg när jag började träna efter valparna men nu är hon snart tillbaks i sitt "gamla jag" med rätt energi och glädje.. HOPPAS det håller i sig nu då hon behöver allt positivt i världen :)


Själv är jag TRÖTT så är det någon som vet om nån bra energikick så tar jag tacksamt emot alla tips :) Regn och gråväder gör ju självklart sitt så SOL hade inte suttit fel just nu.. Hoppas på bättre väder nästa vecka..


Over and out

Av Sara - 17 juli 2009 07:27

För världens bästaste Bakina idaaaaaaaaa :)



Idag fyller Bakina 3 år och vi "firade" nog i hennes värld den en dag för tidigt :) Igår barkade det iväg till skillingaryd en sväng. Va inte kvar så himla länge men ändå :) Sen visade jag Anna vägen till Outleten i Värnamo och passade ju såklart på att shoppa lite där oxå *suck* att man inte kan låta bli.......... Ett par Timberland skor har ett par lika nu men dom är så fantastiskt sköna :) å så billiga så jag ville ha ett par till :) 3 Tshirts blev det oxå.. har en sån innan oxå och den är suuuuper skön, så nu blev det 3 andra färger :)


Sen åkte jag och hundarna hem till en kompis i Lagan som bor mitt ute på landet :) Hundarna sprang som galningar särskilt Bakina. Bakina med en boll i munnen och Fixa efter *söta* så från ca 15.30 till 21 sprang hundarna förutom en kortare powenap i bilen då det kom andra hundar en sväng :) väntade länge på att Fixa skulle trilla ihop å somna men ack vad jag bedrog mig :) Hon sov nog 3 min på gräset sen va det full rulle igen :)


Bakina har nog lite träningvvärk idag :) Hon vart lite stel i morse när hon vaknade... Men hon hade såååå kul och det är ju huvudsaken :)


over and out


Av Sara - 14 juli 2009 22:30

Idag igen :) skönt att ha all tid i världen att ödsla å hundarna :)


Åkte till klubben och började med en rastrunda som vanligt, hade med en boll som Fixa fick hämta ett par ggr och SHIT va duktig hon är på avlämnandet *lycka* Hon lämnar kanon om jag inte har något godis framme, har jag det så släpper hon den på vägen...


Bakina fick lite snabba läggande övningar och det går bättre nu.. hon har alltid lagt sig snabbt "framför" men vid sidan så har det varit som att hon inte vet vad ligg betyder *s* KORKSKALLE :) Men nu börjar det släppa.. hon är lättbelönad men man måste belöna sååå RÄTT annars blir det fort och fel... Men idag funkade det kanon :) blev 2 träningsrundor med henne och fy fan va tapper hon va vid sista stunden *lycka* även om hon va HELT slut så ger hon mer.. Hon tog sådär tvärlut idag igen och det känns jobbigt att hon ännu inte återhämtat sig bättre :( Promenader är inga större problem men musklerna verkar ta tvärslut ganska snabbt vid kraftansträngning... Valparna verkar ha tagit riktigt hårt på henne :( Hoppas det inte blir lika illa efter nästa kull oxå...


Fixa är en riktig pärla :) hon är jätte lätt att ha med att göra.. Positionsträningen går framåt verkligen superduktig är hon.. Föremål kommer hon ju duktigt med som sagt så snart ska vi försöka oss på lite lättare upplet och spår :)


Over and out

Av Sara - 14 juli 2009 09:59

Det är häftigt att man på några dagar lyckas samla närmare 300 dansare att hylla Michael Jackson kolla länken :)


http://www.youtube.com/watch?v=lVJVRywgmYM

Av Sara - 13 juli 2009 21:58

Idag drog vi ut till klubben en sväng...


Började att gå en runda med busarna *s* dom har hittat sina dypölar därute nu och har skitkul hmmmmmm till mattes stora förtret.... Glömde ju för ovanlighetens skull kameran i bilen, annars hade jag tänkt ta lite skogbilder på båda galningarna :) men men en annan dag kanske.. Bilder blev det iaf för efter en stund så kom halva fam Johansson och Therese hjälpte mig att fota Fixa lite *glad* så en del bilder finns nu här http://www.jaxonoffe.se/fixa_12_v.htm


De nya ligger nederst :) Många kort blev det :) av 130 kort så va det dessa och några som va väldigt lika som blev bra :) Inte lätt med liten trött valp...


Bakina fick lite position och snabbkonditions träning... Efter allt när jag vart klar så kastade jag boll med henne tills jag märkte att hon vart trött.. sen så krävde jag bara en microsekunds FOCUS och efter det va det slut hopp å lek :) sen fick dom vila en stund.. sen blev det ju fotografering av Fix och lite mer träning med Bakina och den stunden kändes Bakina bättre i konsentationen och bättre i focus.. hon blev inte heller riktigt lika trött även om hon blir trött snabbt ännu så blir det bättre... men det går riktigt sakta framåt....


over and out


denna bilden gillar jag skarpt.... OBS om någon vill ha en bild eller 2 vassegoo MEN säg gärna att den bilden tar jag :)

Av Sara - 12 juli 2009 23:03

Kommer det idag... Orkar inte skriva nåt särskilt... Lite bilder på liten blir större :) hon växer så det knakar.. Vågen visade i fredags 11,5 kg :)



Av Sara - 10 juli 2009 20:12

Som blev rätt så bra ändå..


Upp vid 6 för att gå ut med hundarna, Fixa håller sig fint i ca 6 timmar men sen måste hon ut.. :)


Sen va vi vakna och Fixa fick busa runt lite men jag va sååå trött så det fick bli en liten lur igen *s* Sov halva förm hmmm JAPP det va jätte jätte skönt....


Iväg till klubben och pysslade lite med djuren. Promenad i skogen och spontaninkallningar :) funkar finnt :) Fixa har börjat söka kontakt själv vilket självklart belönas :) så nu går hon OFTA framför fötterna på mig för att jag ska SE henne :) gullunge.... Blev lite position med Bakina och hon känns liiite piggare nu.. Hon ska få interceptor mot noskvalster nu för hon drar ganska mycke inåt sådär illa... Så något nosarbete blir det inte på ett tag :( Har börjat lite med apporten med henne oxå och hon vill gärna TUGGA men jag har hittat ett sätt så vi ska se om det går :)


Fixa är det ståträning för fullt :) Positionsträningen är hon jätte duktig på :) hon sätter sig oftast rakt och jag kan gå ett steg ett par ggr :) Lägga sig börjar falla mer och mer naturligt oxå.. Följa övningar med grejjer gillar hon *s* hon hoppar som en studsboll *ler* man kan inte mycke annat än att skratta åt henne :) även hon har fått känna på apporten och det ska nog bli bra :) har en spårpinne med på promenaderna som hon får hämta åt mig och den tuggar hon inget på alls..


Sen bar det in till stan för fika med J... :) vem J är kanske ni får veta senare nån gång *ler* Även hämta ut med till Bakina och sen gick jag förbi Textilhuset och hittade megabadlakan 2 för 150 spänn *lycka* sånadär gosiga :)


Så det blev lite gjort trots en seg start..


Over and out

Presentation


Bloggen handlar framför allt om mitt liv med mina hundar. Träning/tävling och framtidens ev uppfödning.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards