Livet med hund

Alla inlägg den 6 juli 2009

Av Sara - 6 juli 2009 20:36

Jag har fan i mig aldrig någonsin haft en så fruktansvärt glupsk valp!!!! Vanliga små hundkex typ hjärtan å såna där godisar jag bara ger hemma dom försöker hon svälja HELA.... Man får andnöd varje gäng man ska ge henne något som är liiite stort och hårt *suck* hon försöker svälja ALLT med hull och hår..


Tränar gör vi lite :) Hon har fått nu i 2 dagar sitta i position vid sidan innan hon får sin mat och hon fattade det DIREKT *ler* så hímla söt är hon... I början viftade hon som en galning med frambenen men det slutade hon med rätt snabbt :) hon sätter sig direkt och rakt och fint :) Stå "utställning" har vi börjat med och det funkar kanon sålänge jag håller handen under magen på henne, håller jag i halsbandet så drar hon som en galning och tycker det är obehagligt i halsen.. Ligg har vi påbörjat.. och lägger liiite grunder till ett kryp :) Skallet sitter som en smäck *s*


Fixa är min allra första utbrytarkung oxå *s* kompostgaller vad är det?? släng den skiten säger hon.. Så nu har jag monterat upp en grind så hon ska få vara i köket de få timmar dom är själva på eftermiddan, Bakina måsta få sin egentid så jag vill inte ha dom tillsammans.. Men Fixa har än sålänge lyckats med att riva gallret 2 ggr.. Mina tofflor "ÄLSKAR" mina tofflor har hon gnagt på.. inte sönder som tur va :) Antennsladden är ett minne blott... GLAD att det va den sladden som rök!!!!!! Men om hon inte lyckas hålla sig där hon ska så blir det tyvärr bur då jag inte är hemma.. vill absolut inte komma hem till en stekt Fixa.. Sladdar är mitt värsta hot.. bit sönder vad fan som helst som går att åtgärda men sånt som hon kan skada sig på kan hon väl låta bli..


Vi ska snart ta oss ut i skogen oxå och prova på första spåret tänkte jag.. hon har ett spårintresse och det är kul..


Over and out

Presentation


Bloggen handlar framför allt om mitt liv med mina hundar. Träning/tävling och framtidens ev uppfödning.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards