Livet med hund

Direktlänk till inlägg 11 april 2011

Skryt IGEN :))))))

Av Sara - 11 april 2011 20:24

Började förm med att baka en paj och byta däck :) Så nu står en Kolapaj i kylen och sköna grön har fått somardojjor :)) Åkte sen ut till klubben för att träna lite innan allt folket kommer månd kväll= måndagsgruppen "träningsgruppp" sen va det 2 kurser idag :)


Kalle & Kuta sköter sig fint :) Positionen börjar sätta sig och Kalle är så himla fokuserad på att göra rätt   Kämpar som en lite tok gör grabben hela dan :))  Kuta är oxå jätte duktig men lite mer explosiv än sin bror *s* Hon HOPPAR fram i varje steg *söt* Han nästan kryper :)))


Kalle har lite svårt att hålla i bollen utan tycker den är MASSA roligare att sparka på *s* Kuta hämtar och lämnar som om hon aldrig gjort annat :) Läggandet börjar bli bättre "vanligt" ligg altså :) Så ni nu inte tror att det är läggande u gång eller nåt sånt *s*


Fixa och Bakina va oxå jätte duktiga idag  Mina små hjärtan :) Fixa har lite brått i krypet men hon lugnar sig ganska snabbt.. Värmen tog på dom idag så vi hade mest roligt och dom fick jaga bollen när dom började bli trötta... 


Sen började det drösa in folk på klubben :) Alla fick komma ut en och en bland folk och hundar som gör utfall till höger och vänster.. NYTTIGT.... INGEN av mina svarar tillbaka eller spänner upp sig :)) Bakina bli mest undrande över varför dom låter så och skulle kunna gå rakt fram till vilken vrålande hund som helst *s* Hon kopplar på charmen och öronen står ut åt var sitt håll och hon blir sååååå söt :))


En boxeruppfödare på klubben frågade om det va BOXER i Kalle *asg* Och det kan man nog tro *s* Han är så glad så hälften vore nog!!


Nu ska jag äta en sallad och glo på tv en stund.. Tycker jag att jag är värd efter denna dag!!

 
 
Ingen bild

Petra

12 april 2011 08:51

Vad flitig du är!Upplever också att positionen börjar arta sig, framförallt så VILL hon träna, det tycker jag är kul! Känner igen det du beskriver med Bakina, det är som att Klippa inte fattar när någon hund gör utfall, hon bara fortsätter att titta nyfiket. (peppar, peppar) Sööta!

 
saajaa

saajaa

12 april 2011 20:44

:)))))) Alla mina gör så mot andra hundar :)) Tom Kalle *s* Fast han är nog lite miljöskadad av girlsen *s* Ja mina VILL oxå jobba :) Märker tydligt nu när man kommer tillbaka efter kissrundan så går dom självmant ut mot planen och skärper till sig :) Kuta är HOPP lös eller NOOOT!! Hon hoppar och skuttar som en galning.. Kalle blir såååå låg när han fokuserar *s* men det komemr släppa när han blir varm i kläderna :))

Kramar

http://www.kiinaxx.se

 
Glimz

Glimz

14 april 2011 19:53

Vet du vännen, man får vara glad & man får visa sin glädje & en sak till, DU skall visa din glädje utan att be om ursäkt! Jag är såååå otroligt glad för din skull, du är så duktig :)

Å en sak till, måste ju får gratta dig här oxå G*R*A*T*T*I*S

Kramar om dig massor vännen!!

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 29 september 2016 21:34

Det händer ju som ni märker inte jättemycket i bloggen numera :( Jag är jättejättedålig på att hitta saker att skriva om!! Vi kan ju börja med att Anki och Klura har blivit uppflyttade lägre sök och sen har de även provat på en tävling i lägre som in...

Av Sara - 9 januari 2015 22:00

Idag skulle du ha fyllt 12 år. Jag brukar inte fira mina änglar men har fastnat lite i de dödas hjärta för tillfället, idag är dagen för 12 år sedan som du föddes. Du va såååå nära att lämna detta jordelivet men du höll din lilla kropp kvar och ingen...

Av Sara - 26 december 2014 13:35

Härom dagen lånade jag med mig en tjej som fotade flickorna lite och här kommer några smakprov :) Fler bilder kommer troligen innan bilderna är 3 månader gamla!!   Lillan 7 månader   Lillan 7 månader   Fixa Fixa     Fixa jä...

Av Sara - 20 december 2014 20:14


    Önskar vi alla nära och kära samt allt annat löst folk      Händer inte jättemycke här mer än att vi tragglar på i vardagens tristamörker för tillfället. Väntade på att få bilderna från fotograferingen så jag kunde lägga upp lite nya fin...

Av Sara - 10 oktober 2014 21:01

Fick en fotografering fixad så förra lördagen åkte vi till en jätteduktig tjej som heter Jennifer Larsson och fotade mina små busar :) Jennie va så gullig och kom hit från Mjölby och hängde med så vi skulle få riktigt fina kort och det fick vi!! Har ...

Presentation


Bloggen handlar framför allt om mitt liv med mina hundar. Träning/tävling och framtidens ev uppfödning.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards