Livet med hund

Alla inlägg den 15 april 2011

Av Sara - 15 april 2011 20:28

Idag bar det iväg till klubben en stund för att invänta Anna E som blev mitt spårsällskap för dagen :)) Skönt att ha någon att prata lite med medans spåren ligger till sig :) Innan Anna kom så passade jag på att lägga ett spår på appellplanerna på klubben till Bakina. Stod en tom bil på parkeringen och jag visste inte alls att denne som va på promenad med sin hund hade gått ut ett spår som jag såklart hade korsat :) Men va fan det gick bra för henne även om han kollade av åt båda håll där jag gått över så kunde hon ju bara hålla emot :) Hans intensitet ökade markant när han gick "fel" så det va kul att se!!


Bakina stördes INGET av att annan hund och förare hade korsat hennes spår :) DUKTIG... Hon slarvade lite i vinden så 2:a pinnen missade hon.. Annars skötte hon sig fint!!


Efter detta blev det skogen och spår.. La ut ett skapligt långt till Fixa och jag har bestämt att jag ska INTE snitsla alls till henne för hon kan det där bättre än mig :) Jag ska inte förstöra hennes spår genom att styra :) BROMSA får jag göra men resten får hon sköta :) Hon va jätte duktig dock missade hon 2 pinnar men det va MASSOR med älgbajs och hon älskar ju såna delikatesser *s* För att vara första för i år så skötte hon sig fint..


Bakina fick ett spår i skogen oxå och där vet i fan vad hon gjorde *s* snurrade och virrade men det går bättre nästa gång :) Hon kom till slutet och missade 2 pinnar men resten fixade hon själv trots massa snurr :) Hon spårar fint men det va ju såååååååå KUL :)


Trollen får vänta till nästa vecka :) Men nu har vi ett ställe som vi kan åka till nära och smidigt :))


Åkte till klubben igen för att träna de små en stund och dom är sååååå duktiga :))


Idag är en sån dag som jag bara känner mig så fruktansvärt lyckligt lottad över att ha 4 hundar med sån härlig arbetslust   

Presentation


Bloggen handlar framför allt om mitt liv med mina hundar. Träning/tävling och framtidens ev uppfödning.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards