Livet med hund

Alla inlägg den 20 september 2009

Av Sara - 20 september 2009 09:13

Igår bar det iväg till Tranås BK för utställning med Fixa igen. Kommer som vanligt på tok för tidigt, kunde sovit en timma till *s* men det är mysigt att träffa folk och kika på hundar. STRÅLANDE väder hade vi iaf heeeela dan :)


När det va dax för Fixa att gå in i ringen så va jag inte alls med på detta *s* suttit länge å pratat med folk men men in snabbt och hon är en stjärna på att visa upp sig så det gick smidigt. Bara ställer rätt på benen sen står hon så fint så fint :) precis som sin far :)))) Kritiken är jag jätte nöjd med


Lagom stor. Harmoniskt byggd. Bra huvud. Mörka ögon. Bra över och underlinjer.

Bra ben och tassar. Balanserade vinklar. Mkt bra rörelser. Bra temperament. Mkt lovande.


Hon va ensam tik men fick möta hanen som gick 4-6 mån och den slog hon för dagen :)


BIR blev hon då :) sen va det lång väntan för att gå in i finalen 4-6 mån men det va värt varenda minut :)

Hon somnade på gräset precis innan den finalen å då tänkte jag att nu är det kört, hon hade inte sovit på hela dan och hon är bara 5 månader :) men shit vilken pärla hon är :) fram med några korvbitar och körde lite position och då jävlar vaknade hon igen :)


In i BIS finalen och gissa om jag blev snopen när Domaren plötsligt stod där med BIS 1 rosetten *happy*


Tack Henny & Therese för trevligt sällskap och GRATTIS till Micke och Viritus till BIM vuxen :)


Fick nu för mig att jag skulle lägga Jaxon under änglar och det va jobbigt värre så jag gör mer en annan dag.


Over and out

Presentation


Bloggen handlar framför allt om mitt liv med mina hundar. Träning/tävling och framtidens ev uppfödning.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards