Livet med hund

Direktlänk till inlägg 5 juni 2009

Blir så trött

Av Sara - 5 juni 2009 20:09

På att folk ska lägga sina egna ord "på" mina!!


Jag har för läääänge sedan bestämt att jag ska inte prata med folk om sånt jag vet och har fått reda på när det gäller hund,sjukdomar,linjer osv osv...


Men så vid ett svagt ögonblick så råkade jag tycka en sak, och det borde jag ju lärt mig vid detta laget är att det är INTE acceptabelt att tycka.. Och om man tycker så ska man verkligen hålla det för sig självt.. för om man delar med sig av ett tycke så VARNAR man helt plötsligt??!! Jag tycker tex inte om inavelsgrader något särskilt.. det står jag för.. men varnat någon för att göra det har jag aldrig gjort och kommer inte göra heller.. var och en  gör som man vill!!


Men om någon BER om min åsikt och promt ska veta varför när det gäller vissa saker, då har jag VARNAT den??!! SUCK.... det är ju detta när det gäller sjukdomar tex.. jag vill försöka så långt det går att ha friska sunda hundar.. om JAG då tycker "såhär" kan jag inte få tycka det då utan att folk skapar sin egen tolkning?


Hur jag säger en mening eller ett ord kan INGEN annan människa återskapa!! Mitt tonfall och min mening med denna mening kan ingen formulera så som jag sagt??!! Eller har jag helt fel?? Jag är så trött på att få skit för saker som jag inte menar på ett eller annat sätt utan just på MITT sätt.. Använder då någon min mening så måste ju denna personen stå för det som den sagt själv och inte lägga över skulden på någon annan?!


Jag vet att jag inte är Einstein på något sätt ABSOLUT inte.. Men jag är inte född igår och jag anser mig veta en del om vissa saker som jag forskat och studerat i själv MASSOR de senaste åren!! Sånt som intresserar mig inför framtiden..



 
 
Ingen bild

Glimz

5 juni 2009 20:36

Så sant som det är skrivet!! Det är lättare att gömma sig bakom vad någon sagt, annan än att stå för saker själva. Det är ju jätte bra, du slipper allt ansvar & den andra åker på skiten, så bekvämt!
Kramar om dig vännen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 29 september 2016 21:34

Det händer ju som ni märker inte jättemycket i bloggen numera :( Jag är jättejättedålig på att hitta saker att skriva om!! Vi kan ju börja med att Anki och Klura har blivit uppflyttade lägre sök och sen har de även provat på en tävling i lägre som in...

Av Sara - 9 januari 2015 22:00

Idag skulle du ha fyllt 12 år. Jag brukar inte fira mina änglar men har fastnat lite i de dödas hjärta för tillfället, idag är dagen för 12 år sedan som du föddes. Du va såååå nära att lämna detta jordelivet men du höll din lilla kropp kvar och ingen...

Av Sara - 26 december 2014 13:35

Härom dagen lånade jag med mig en tjej som fotade flickorna lite och här kommer några smakprov :) Fler bilder kommer troligen innan bilderna är 3 månader gamla!!   Lillan 7 månader   Lillan 7 månader   Fixa Fixa     Fixa jä...

Av Sara - 20 december 2014 20:14


    Önskar vi alla nära och kära samt allt annat löst folk      Händer inte jättemycke här mer än att vi tragglar på i vardagens tristamörker för tillfället. Väntade på att få bilderna från fotograferingen så jag kunde lägga upp lite nya fin...

Av Sara - 10 oktober 2014 21:01

Fick en fotografering fixad så förra lördagen åkte vi till en jätteduktig tjej som heter Jennifer Larsson och fotade mina små busar :) Jennie va så gullig och kom hit från Mjölby och hängde med så vi skulle få riktigt fina kort och det fick vi!! Har ...

Presentation


Bloggen handlar framför allt om mitt liv med mina hundar. Träning/tävling och framtidens ev uppfödning.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards