Livet med hund

Alla inlägg den 13 september 2013

Av Sara - 13 september 2013 19:37

Fixa har udner sommaren dragits lite med en stelhet och häta efter ansträngning, inte annars!! Så fort jag har tränat "hårt" eller tävlat så blir hon halt :( Va till veterinär i onsdags och röntgade igenom henne och man hittar inga fel *skönt* Jag misstänkte tass/sesamoidben men inget sågs på röntgen. Det utesluter inte att det inte kan vara just dessa ben men man får inte fram en reaktion hos vet. Hon är lite känslig med sina tassar och jag brukar se om något gör ont men inte en reaktion. Armbågarna såg fina ut *puh* sååååå SKÖNT!!!!

 

Va idag iväg till en tjej som masserade henne lite och kände igenom och som jag även misstänkt så är hon ansträngd i en muskel övanför/bakom armbågen. Så nu blir det strikt VILA först 2 veckor sen börja lite sakta med promenader igen men INGEN träning. Hon får då inte stöta med frambenen och det gör hon ju alltid när vi tränar!! Så nu hoppas jag att hon får bli helt bra så vi kan komma igen till våren!!

Men summan av detta tävlingsår är ju inte fy skam   

 

Just nu är vi dessutom valpvakt åt en kompis som inte är helt pigg. Så vi har här hemma en 13 veckors galning :) Men bara över helgen :)

Presentation


Bloggen handlar framför allt om mitt liv med mina hundar. Träning/tävling och framtidens ev uppfödning.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards