Livet med hund

Alla inlägg den 6 april 2013

Av Sara - 6 april 2013 21:27

Lite barmark :) Idag bar det iväg med Mia för att lägga spår och köra lite uppletande... Fixa fick ett spår men hon sög inte i någon stans :( Hon kändes allmänt ofokuserad så när hon inte taggade på spåret så selade jag av istället för att hon skulle gå halvdant..

Kalle ville jag testa lite och han spårade inte alls.... Äta skit och snö va hans melodi, jag vet ju inte hur mycket han tränat i skogen!! Så vi får backa lite... Träna pinnintresse och lämna övningar istället för att knäcka dom!! TROR inte han fått en pinne i spåret sen han va 11 månader då kan det ju vara lite svårt...

 

Uppletandet va ju Fixa en pärla som vanligt :) Hon hade bara liiiite svårt att lokalisera sista gummigrejjen som låg nära :) Men hon klarade det oxå!!

 

Kalle har en utåtgräns på ca FEM meter.... Vet inte heller här hur mycke uppletande han fått träna så vi backar till valpövningar en stund så släpper det säkert!!

 

Bakina snurrade mest och kissade lite men med en påminnelse så funkade hon oxå :)

 

Mias Greta "schäfer" skötte sig bra, även om hon gärna spårar i uppletandet så funkade det!! Hennes spår gick bra även om hon gärna skiter lite i pinnarna!!

 

Här kommer lite bilder från dagen som snälla Mia tog :)

 

Här kommer Bakina :)

 

                     


Å så Kalle

               

 

Och Fixa såklart :))

                       

Ååååååå vad jag älskar denna underbara hund   Bästa finaste man kan ha :) Älskar såklart alla mina hundar men Fixa är något alldeles speciellt   

Presentation


Bloggen handlar framför allt om mitt liv med mina hundar. Träning/tävling och framtidens ev uppfödning.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards