Livet med hund

Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av Sara - 2 augusti 2012 11:40

Nu har jag bokat för träningshelgen!! Det bli här i Sköldinge 15-16 september!! Vi samlas fred em/kväll och babblar ihop oss sen kör vi hårt lörd, sönd   HOPPAS att alla kan komma nu och att vi får en härlig helg!! Det kommer bli självkostnadspris så det blir inte många kr/skalle.. Kommer skicka ut mail med förslag så får vi se lite hur mycket jag ska fixa eller inte..

BOKA!!!!!

Av Sara - 2 augusti 2012 11:04

Bakina har känts lite skum det sista.. Vissa dagar dricker hon liiiite mer än vanligt och kissar oftare än normalt, för henne då såklart. Hon känns lite stel och lite slö, ringde min vet och bollade massa tankar i en evighet och vi kom fram till att testa pencillin i 10 dagar. Är det livmodern eller uvi så tar det, är det fästingburen sjukdom så tar det. Så det får bli så och märker jag ingen skillnad så blir det undersökning av liten Bakina   Så bra när man kan utesluta vissa saker innan man går till vet tycker jag. Funderar även på att åka tillbaka till kiropraktorn med henne men det får bli när pecillin är slut sen!!

Anna med Kuta ringde i måndags och Kuta hade blivit ormbiten :( Men hon har piggat på sig massor nu och det verkar inte som att hon har fått i sig så farligt mycket gift!! SKÖNT att hon blir piggare för varje dag   

 

OCH som om inte detta vore nog så kom jag hem från jobbet igår, då har Fixa en ganska stor bit trasig på ena stora trampdynan bak    Men det sitter liksom upp på sidan lite så hon verkar inte ha jätte ont av det så nu är det sko på så fort jag inte har 100 koll på henne!! Och vi som har komit med på rottis sm och allt!! FAN!! Men håll tummarna för att det läkr fint och att vi kan vara med!!

 

Det som stör mig mest just nu är att vissa människor verkar tro att jag kommer tävla till vilket pris som helst *asg* har min hund inte läkt bra så kommer jag naturligtvis inte göra det!! Skulle väl aldrig utsätta min hund för smärta.. Jag är faktiskt ingen grym människa vad ni än må tro!! Sen är det såhär!! Fixa är en hund som är ganska okänslig som hund.. Hon haltar inte av detta ens NU.. Visst ömmar hon när jag tvättar och fixar men hon är precis som vanligt.

 

Men som sagt jag kommer inte avboka förrän det är tvärkört så tills dess säger jag inget mer än att jag håller tummarna stenhårt för fin läkning :))

Presentation


Bloggen handlar framför allt om mitt liv med mina hundar. Träning/tävling och framtidens ev uppfödning.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards