Livet med hund

Alla inlägg den 7 december 2012

Av Sara - 7 december 2012 11:30

En "olycka" kommer sällan ensam sägs det ju och det är vad som händer mig just nu :(

 

Härom kvällen så va grannen här på en kopp the och vi satt här och pratade. Alla hundarna bara älskar honom så alla ska såklart vara på samma kvadratmeter samtidigt. Bakina låg på golvet och Kalle går dit och har en leksak såklart. Han lyckas väl trampa på henne och hon vrålar till, detta är ju då inget ovanligt då det hänt mer än en gång!!!!!! Tänker inte så mycket mer på det och allt rullar på. Fixa går in på dygn 7 på sitt löp nu så det är dax att börja sära på henne och Kalle, nu bryr han sig fortfarande inte så mycket och sålänge jag är hemma så är det ju lugnt. Men jag vet ju att stormen kommer så småningom och då kan jag inte gå med Kalle & Fixa samtidigt på promenaderna.

Vaknade igår och skulle ut med hundarna och Bakina hoppar på 3 ben??!! Hmmm kolla så hon inte hade någon trasig trampdyna eller va varm på benet men inget, när hon sen sätter ner tassen och jag jämför lite så ser jag att hon är svullen :( Klämmer och känner lite och hon reagerar på en tå. Jo men tjena liksom.... KUL JUL!!!!! Så nu får hon lite smärtstillande & antiinflamatoriskt över helgen så ser jag om svullnaden lägger sig eller om vi får åka och röntga tassen på henne nästa vecka :( Så just nu blir det ju längre rundor med Fixa & Kalle å så kortare med bara Bakina.... Hon går på tassen och så men hon haltar :( Känns lite som tur i oturen att det är bak... Jag vet inte men jag tycker inte om när framtassarna går sönder!! Kanske kan vara för min erfarenhet med Jaxons amputerade tå men jag får en bättre magkänsla om det är bak.. Kanske fel av mig men men..

 

Så nu väntar vi till månd innan vi gör något mer än vilar.. Sen ska man få veterinären att BARA röntga tassen och det är inte det lättaste!! Våga vägra massa onödiga undersökningar ;) Men jag brukar nog lyckas ganska bra!!

 


Ha en bra helg där ute i vintervädret!!

Presentation


Bloggen handlar framför allt om mitt liv med mina hundar. Träning/tävling och framtidens ev uppfödning.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards