Livet med hund

Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Sara - 23 januari 2011 10:59

Va det föreläsning med Curt Blixt :) Super nyttigt och bra info framkom om nya MT!! Denn föreläsning önskar jag att alla uppfödare fick ta del av då mycket av vikten låg på social osäkerhet.. Att så många sen lägger på skärpa och aggrisivitet på detta gör ju absolut saken HEMSK!! Jag är övertygad att det är för att folk/uppfödare inte vet bättre utan dom tar en hund "som dom tycker är trevlig till sin trevliga tik" skiter i allt vad utvärdering heter i resp kullar och så parar man bara!! Säljer valparna och vet inte vad man har fött fram eller vilka hem som lämpas till dessa individer :( Tyvärr så är okunskap ett STORT problem i rasen idag!!


Han gick igenom ett "nytt" arbete som dom håller på med där man ska kunna kartlägga vad för typ av "osäkerhet/sociala problem" som hundarna har JÄTTE BRA!!!! Man ska kunna se var de hundarna som brister i hanteringsbiten verkligen brister!! Är det hormonstinna dominanta hanar med ett behov av att hävda sig eller är det en socialt labil hund som skyggar undan alt biter, Jag personligen tycker att detta låter jätte bra!!


Nicoline med Putte och familj va med på föreläsningen och jag hoppas att det gav dom en del :) Alltid nyttigt med mental kunskap!! Hoppas även att jag får möjlighet att lyssna till Curt igen :)


Skulle tränat med Ninizen efter men det fanns ingen stans att träna :(( Men jag fick ett ovärdeligt tips när det gäller Bakinas hoppande i skallet och detta ska verkligen jobbas på och utvärderas nooooga :) TACK gummizen för en trevlig stund :)


Over and out

Presentation


Bloggen handlar framför allt om mitt liv med mina hundar. Träning/tävling och framtidens ev uppfödning.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards