Livet med hund

Alla inlägg den 13 april 2010

Av Sara - 13 april 2010 22:49

Började dagen med att jaga däck men helt utan framgång :( men men jag får åka på kassa däck tills jag hittar nåt så är det bara....


Till klubben en sväng och framförgåendet funkade bra förutom att det va små fåglar på plan som Fixa la sitt focus på *gullungen* :) hon har svårt för små saker som rör sig mycket *s*


Bakina va kanon *lycka* både framförgåendet och apporteringen :) tom metallapporten tog hon bra idag *ler* Som jag sa till en kompis idag att jag kan skratta mig lycklig att äga 2 så himla roliga rottweilers :)))) jag är såååå glad!!


Sen nu ikväll fick jag ett kul samtal och jag ska provjobba på ett ställe jag tror att jag kan trivas bra på :) så Fredag natt blir det jobb :)


Ska ta blodprov på Bakina på fred för att se hur hon ligger i löpet, hon är fortfarande väldigt lugn och har inte ens börjat snuska sig med Fixa än *s* så det lär nog vänta tills efter helgen.. Hon va ju sen när hon parades med Jaxon och jag tror inte hon är tidig denna gången heller...


Over and out..

Av Sara - 13 april 2010 10:42

Igår va en sån dag då jag bara fixade massa småskit..


Först in till "stan" för att hitta en kartong att skicka tillbaka modemet i, tog en liten sväng med flickorna i tätbebyggt område *s* och Fixa är ju för härlig :) Hon höll på att skita på sig när det kom en skåpbil med släp och på släpet va det massa gräsklippare och dyl som skramlade hehe.... Nyttigt för henne att få komma ut lite bland skrammel och ljud :)


Sen iväg och kolla däck till bilen, måste försöka hitta ett par beg däck för något annat har jag inte råd med just nu :( Ska tillbaka idag å se om han hittade nåt på däckfirman :) HOPPAS!!!!


Skickade iväg modemet och åkte sen till Woody för att kolla material till valplåda :) Mycket att tänka på nu :)


Iväg till klubben för att träna lite och det blev focus på framförgående och apporteringar.. Dom vart super duper duktiga båda 2 :) Bakina är lite trött men hon jobbar på bra och ger allt den korta stund jag kräver av henne!! Fixa är bara GALEN *ler*


Sen vart det till att handla lite för det ekade i kylen!! Köpte med en kebabtallrik hem som "tårta" till mig själv på min födelsedag *s* det va gott..


På kvällen gick jag å rotade lite bland hundgrejjer och fick för mig att se om Bakina ville ta metallapporten :) Gissa om jag blev glad att hon grep den :) snabb belöning med boll direkt vid gripandet och där ska vi pilla vidare :)


Over and out

Presentation


Bloggen handlar framför allt om mitt liv med mina hundar. Träning/tävling och framtidens ev uppfödning.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards